REKLAMA
 

Komunikat : Na jednej z taśm nośnych paralotni Nucleon XX nie wykonano dodatkowych szwów ryglowych

Data publikacji : 26.03.2018

Polska firma produkująca paralotnie wydała komunikat dotyczący paralotni Nucleon XX. Z komunikatu wynika, że na paralotni Nucleon XX wykryto niebezpieczeństwo tego sprzętu tzn. „ (...) w jednej z taśm nośnych nie wykonano dodatkowych szwów ryglowych na opasce okalającej wewnętrzny szew mocujący, w miejscu gdzie znajduje się górny bloczek speed systemu (osłonięty osłonką zabezpieczającą). Połączenie, bez dodatkowych szwów ryglowych, jest niewystarczające do przeniesienia maksymalnych obciążeń w locie (...)” W takim stanie paralotnia stanowi realne zagrożenie wypadkiem.

Dlatego wszyscy użytkownicy paralotni o podobnej konstrukcji taśm: Nucleon WRC, Nucleon XX, Report'air, Snake, Hadron i Hadron 1.1 powinni bacznie przyjrzeć się „prawidłowości” tego połączenia.

Dużo się mówi o polskich pilotach, a o wspaniałych lotniczkach - grobowa cisza …
Data publikacji : 08.03.2018

8 marca 1910 roku Raymonde de Laroche pochodzenia francuskiego otrzymała jako pierwsza kobieta na świecie licencję pilota Międzynarodowej Federacji Lotniczej. Wtedy nie obchodzono jeszcze Dnia Kobiet, lecz trzeba przyznać, że dzisiaj data ta wydaje się mieć podwójne znaczenie. Laroche zginęła  w wypadku lotniczym kilka lat później.

W 1911 roku Harriet Quimby uzyskała licencję pilota International Aeronautics Federation i stała się drugą kobietą z licencją pilota na świecie i pierwszą, która samotnie przeleciała nad Kanałem La Manche. Zginęła w wypadku lotniczym kilka miesięcy później.

Dron przeleciał kilka metrów nad lądującym samolotem A320

Data publikacji :: 04.02.2018

Niebezpieczna sytuacja miała miejsce nad międzynarodowym lotniskiem  McCarran w Las Vegas. Na podstawie filmu video można przypuszczać, że  został on nakręcony z drona znajdującego się ponad ścieżką podejścia odrzutowca. Operator drona złamał obowiązujące przepisy. Tego typu incydenty nie tylko zagrażają życiu, ale też mogą zdyskredytować całą branżę UAV. 

Obecnie Federalna Administracja Lotnictwa USA prowadzi dochodzenie mające na celu znalezienie operatora bezzałogowca. Jest on zagrożony grzywną lub/i karą więzienia.

UWAGA ! „Nowy” warunek nabycia skrzydła  Hadron  XX / Nucleon  XX  z PA

 Data publikacji : 10.02.2018

Na Grupie Paralotniowej pojawił się wzór oświadczenia przygotowany przez polską firmę produkującą paralotnie do podpisania przed odbiorem skrzydła z Power Attack przez nabywcę (pilota).

Poniżej "wklejam" oryginalny tekst oświadczenia.

 

OŚWIADCZENIE  -  System  Power  Attack

Oświadczam,  że  jestem  zaznajomiony  z  systemem  Power  Attack,  który zostanie  zainstalowany  w moim  skrzydle  Hadron  XX / Nucleon  XX  na  moją własną   odpowiedzialność   i   tylko   do   mojego   osobistego   stosowania. Potwierdzam  również,  że  jestem  w  pełni  świadomy  wszystkich niebezpiecznych sytuacji   mogących  się  przydarzyć  w  związku  z  niewłaściwą  instalacją  lub użyciem  systemu  Power  Attack    w  moim  skrzydle.  
Ponadto  oświadczam,  że  w przypadku  wypadku  ani  ja,  ani  moja  rodzina  nie  będziemy  dochodzić  żadnych roszczeń   przeciwko   producentowi  w  związku  z  instalacją  systemu  Power Attack. Co  więcej,  obiecuję,  że  kiedy  zdecyduję  się  sprzedać  moje  skrzydło  komuś innemu,  system  Power  Attack  zostanie  przeze  mnie  odinstalowany. Model  skrzydła  i  rozmiar    ..................................................
Numer  seryjny  skrzydła    ..................................................
___________________ (czytelny  podpis  pilota)
Oryginał  pisma  prosimy  przesłać  pocztą  na  poniższy  adres

 

Ośrodek Koordynacji Poszukiwania i Ratownictwa Lotniczego (ARCC)

Data publikacji :  28.01.2018

26 stycznia 2018 roku, w siedzibie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, uruchomiony został cywilno-wojskowego Ośrodek Koordynacji Poszukiwania i Ratownictwa Lotniczego (ARCC - Aeronautical Rescue Coordination Centre).

Według Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, podstawowym zadaniem cywilno – wojskowego ośrodka ARCC jest zapewnienie właściwej koordynacji działań w celu udzielania pomocy załogom oraz pasażerom statków powietrznych oraz innym poszkodowanym w wyniku zdarzeń lotniczych zaistniałych w obszarze lądowym i morskim, znajdującym się w rejonie informacji powietrznej (FIR Warszawa), niezależnie na przynależność państwową tych statków powietrznych i osób.
Ośrodek ARCC ma współpracować z Policją, Żandarmerią Wojskową, Strażą Graniczną oraz podmiotami uprawnionymi do wykonywania zadań ratownictwa górskiego i wodnego. Ośrodek ma również współdziałać  ze służbami odpowiedzialnymi za poszukiwanie i ratownictwo lotnicze w państwach sąsiednich.

Mam nadzieję, że nikt z poszkodowanych nie zostanie bez pomocy. A jakie będą  efekty pracy ARCC to czas pokaże ...

More Articles...

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024