Zapas - brak kontroli - wypadnięcie zapasu przy starcie.

 

Tytuł

Zapas - brak kontroli - wypadnięcie zapasu przy starcie.

Okoliczności wypadku:

Data wypadku: 2011-10-16    Godzina wypadku
Miejsce wypadku: Żar
Kategoria wypadku: w czasie startu
Rodzaj lotu: góry     Zdarzenie miało miejsce przy akrobacji Nie
Maks. siła wiatru: 0-3 m/s     Kierunek wiatru NE
Liczba poszkodowanych:  Uczeń: 0    Pilot: 0   
Pasażer: 0    Postronny: 0

Konsekwencje:

Złamania - Ręki: Nie   Nogi: Nie   Kręgosłupa: Nie   Miednicy: Nie   Żeber: Nie   Inne: Nie
Obrażenia - Wewnętrzne: Nie   Skręcenie: Nie   Zwichnięcie: Nie
Urazy - Czaszki: Nie   Twarzy: Nie   Psychiczny:    Inne: Nie
Obrażenia śmiertelne: Nie

Konsekwencje prawne:   Koszty leczenia: Nie   OC: Nie  
Inne: Nie

Pilot

Stopień wyszkolenia: IPPI 5     
Czy lot odbywał się pod nadzorem instruktora? Nie
Data ukończenia kursu: 2007-08-30
Nalot całkowity: 201-400 h      Nalot w roku wypadku: 61-90 h
Waga pilota:

Dokładny opis
miejsca i przebiegu
wypadku:

Podczas startu wypadł mi zapas i rozłożył się gdy byłem metr nad ziemią, skrzydło wyskoczyło do przodu.
Na szczęście ze względu na niską wysokość (ok 1m) spadłem bezpiecznie na ziemie.

Większy problem byłby gdyby zdarzyło się to podczas przechodzenia nad drzewami - możliwe np uderzenie z wahadła w drzewa, upadek z wyższej wysokości.

Skrzydło

Producent/Model:
Atest: 
Rozmiar skrzydła:
Data produkcji:
Data ost. badania technicznego:
Nr seryjny:

Uprząż

Model: Sky Revel 2
Rodzaj protektora: piankowy

Zapas

Mocowanie: plecy     Rzucony zapas: Tak  
Kto przekładał zapas: osoba uprawniona  
Kto montował zapas: osoba nieuprawniona
Data przełożenia: 2010-03-31 

Sugerowane wyjaśnienie
wypadku

Bezpośrednia przyczyna:
Pęknięta gumka do której wkładana jest jedna z zawleczek zapasu.
Pośrednio:
- brak kontroli zapasu przed startem (być może problem był już wtedy widoczny)
- brak kontroli stanu sprzętu (gumka musiała wykazywać już wcześniej stan zużycia)

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024