Jezioro Garda - przelot lądowiska na cyplu - lądowanie w wodzie.

 

tuł

Jezioro Garda - przelot lądowiska na cyplu - lądowanie w wodzie

Okoliczności wypadku:

Data wypadku: 2006-05-07    Godzina wypadku
Miejsce wypadku: Jezioro Garda Włochy
Kategoria wypadku: w czasie lądowania
Rodzaj lotu: góry     Zdarzenie miało miejsce przy akrobacji Tak
Maks. siła wiatru: 0-3 m/s     Kierunek wiatru
Liczba poszkodowanych:  Uczeń: 0    Pilot: 1   
Pasażer:    Postronny:

Konsekwencje:

Złamania - Ręki: Nie   Nogi: Nie   Kręgosłupa: Nie   Miednicy: Nie   Żeber: Nie   Inne: Nie
Obrażenia - Wewnętrzne: Nie   Skręcenie: Nie   Zwichnięcie: Nie
Urazy - Czaszki: Nie   Twarzy: Nie   Psychiczny:    Inne: Nie
Obrażenia śmiertelne: Nie

Konsekwencje prawne:   Koszty leczenia: Nie   OC: Nie  
Inne: Nie

Pilot

Stopień wyszkolenia: IPPI 4     
Czy lot odbywał się pod nadzorem instruktora? Nie
Data ukończenia kursu: 2003-05-10
Nalot całkowity: 101-150 h      Nalot w roku wypadku:
Waga pilota: 95-99 kg

Dokładny opis
miejsca i przebiegu
wypadku:

Zaplanowany lot akrobacyjny przebiegl bez zadnych problemow, na 50 metrach podejmuje decyzje o wykonaniu dodatkowych niezaplanowanych WingOver-ow. Nad stosunkowo niewielkie lądowisko (sztucznie stworzone poprzez usypanie mini półwyspu na jeziorze) wlatuje w jego polowie z dużą prędkością (zakończenie manewru) bez czasu na wykonanie klap. W efekcie ląduje tuż za lądowiskiem w wodzie 3 metry od brzegu. Po wodowaniu wypinam rozpinam sprzęt wypląuje się z linek. I wychodzę na brzeg. Latając akrobacyjnie nad wodą jestem stale wyposażony w nóż i kamizelkę.

Skrzydło

Producent/Model: Ozone Vibe
Atest: DHV 1-2
Rozmiar skrzydła: L
Data produkcji:
Data ost. badania technicznego:
Nr seryjny:

Uprząż

Model: UP
Rodzaj protektora: piankowy

Zapas

Mocowanie: bok     Rzucony zapas: Nie  
Kto przekładał zapas: osoba uprawniona  
Kto montował zapas: osoba uprawniona
Data przełożenia: 2006-05-01 

Sugerowane wyjaśnienie
wypadku

Niepotrzebne wcześniej niezaplanowane figury. Chęć przetestowania nowego sprzętu.

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024