REKLAMA

 

 

Żagiel - silny wiatr, zawietrzna, rotory - śmieć pilota

 

Tytuł

Żagiel - silny wiatr, zawietrzna, rotory - śmieć pilota

Okoliczności wypadku:

Data wypadku: 2011-07-17    Godzina wypadku
Miejsce wypadku: Cerna Hora
Kategoria wypadku: przewianie na zawietrzną
Rodzaj lotu: góry     Zdarzenie miało miejsce przy akrobacji Nie
Maks. siła wiatru:     Kierunek wiatru
Liczba poszkodowanych:  Uczeń:    Pilot:   
Pasażer:    Postronny:

Konsekwencje:

Złamania - Ręki: Nie   Nogi: Nie   Kręgosłupa: Nie   Miednicy: Nie   Żeber: Nie   Inne: Nie
Obrażenia - Wewnętrzne: Nie   Skręcenie: Nie   Zwichnięcie: Nie
Urazy - Czaszki: Nie   Twarzy: Nie   Psychiczny:    Inne: Nie
Obrażenia śmiertelne: Tak

Konsekwencje prawne:   Koszty leczenia: Nie   OC: Nie  
Inne: Nie

Pilot

Stopień wyszkolenia:     
Czy lot odbywał się pod nadzorem instruktora? Nie
Data ukończenia kursu:
Nalot całkowity:      Nalot w roku wypadku:
Waga pilota:

Dokładny opis
miejsca i przebiegu
wypadku:

„Pierwsza informacja o wypadku paralotniarza w dniu 17.07.2011 (Beranová Klára)

W dniu 17.07.2011 doszło do śmiertelnego wypadku na Černé Hoře w Karkonoszach. Pilot paralotni z ważną polska licencją podczas silnego południowo-wschodniego wiatru z porywami poprzedzającymi nadejście chłodnego frontu wleciał do przestrzeni za nawietrzną stroną góry, skąd nie udało mu się powrócić. W nasilającym się rotorze wytracał wysokość, opadającą paralotnią cały czas sterował i dlatego nie użył spadochronu zapasowego. Nisko nad ziemią prawdopodobnie utracił kontrolę nad paralotnią i wahadłem uderzył w ziemię. Odniósł śmiertelne obrażenia.
W sprawie tego wypadku można tylko dodać to, co już wielokrotnie było powtarzane. Nie lekceważcie warunków meteorologicznych, latajcie tylko w dobrych warunkach.. Nie latajcie podczas porywistego wiatru i zawsze zastanówcie się czy lot warty jest ryzyka który ze sobą przynosi.“

Skrzydło

Producent/Model:
Atest: 
Rozmiar skrzydła:
Data produkcji:
Data ost. badania technicznego:
Nr seryjny:

Uprząż

Model:
Rodzaj protektora:

Zapas

Mocowanie:     Rzucony zapas: Nie  
Kto przekładał zapas:  
Kto montował zapas:
Data przełożenia:  

Sugerowane wyjaśnienie
wypadku

Błędna ocena panujących warunków meteorologicznych lub zlekceważenie zagrożenia.

 

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024