REKLAMA

 

 

Akrobacje - lądowanie akrobatyczne - złamanie nogi.

 

Tytuł

Akrobacje - lądowanie akrobatyczne - złamanie nogi

Okoliczności wypadku:

Data wypadku: 2006-05-19    Godzina wypadku
Miejsce wypadku: Skrzyczne
Kategoria wypadku: w czasie lądowania
Rodzaj lotu: góry     Zdarzenie miało miejsce przy akrobacji Tak
Maks. siła wiatru: 4-7 m/s     Kierunek wiatru E
Liczba poszkodowanych:  Uczeń:    Pilot: 1   
Pasażer:    Postronny:

Konsekwencje:

Złamania - Ręki: Nie   Nogi: Tak   Kręgosłupa: Nie   Miednicy: Nie   Żeber: Nie   Inne: Nie
Obrażenia - Wewnętrzne: Nie   Skręcenie: Nie   Zwichnięcie: Nie
Urazy - Czaszki: Nie   Twarzy: Nie   Psychiczny:    Inne: Nie
Obrażenia śmiertelne: Nie

Konsekwencje prawne:   Koszty leczenia: Tak   OC: Nie  
Inne: Nie

Pilot

Stopień wyszkolenia:     
Czy lot odbywał się pod nadzorem instruktora? Nie
Data ukończenia kursu: 2001-07-05
Nalot całkowity:      Nalot w roku wypadku: 31-60 h
Waga pilota: 80-84 kg

Dokładny opis
miejsca i przebiegu
wypadku:

Do wypadku doszlo podczas ladowania. Wiatr termiczny podczas ladowania wahal sie pomiedzy 3-5m/s ze "E". Wykonalem na 70m zejscie akrobacyjne spirala do ziemi (ground spiral). Wszystko poszlo dobrze. Tuz przy samym wyjsciu z figury lecac cialem na wysokosciu 2-2.5m, podjalem probe wyladowania z Mac Twista, czyli przeciagnalem dynamicznie jedna ze stron skrzydla (skrzydlo mialo zawirowac za moimi plecami o 360 stopni). Przeciagniecie poszlo niesymetrycznie nad ziemia i upadlem na bok, gdzie niefortunnie podpierajac sie prawa noga doznalem pekniecia podluznego kosci piszczelowej i naderwania nerwu piszczelowego.

Skrzydło

Producent/Model: Atis Acro 20m2
Atest: 
Rozmiar skrzydła: XXS
Data produkcji: 2006-01-11
Data ost. badania technicznego: 2006-01-11
Nr seryjny:

Uprząż

Model: Skyline Phase L
Rodzaj protektora: piankowy

Zapas

Mocowanie: tuba     Rzucony zapas: Nie  
Kto przekładał zapas: osoba nieuprawniona  
Kto montował zapas: osoba nieuprawniona
Data przełożenia: 2006-05-23 

Sugerowane wyjaśnienie
wypadku

Podczas wykonywania przeciagniecia jednej ze stron skrzydla najprawdopodobniej urwal sie dosc silny podmuch z innego kierunku niz "E" gdyz zabralo mnie nieco wyzej i znioslo lekko w bok.

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024