REKLAMA
 

Rozwinął skrzydła – wywiad
z Grzegorzem Kołodziejczykiem
 

Data publikacji : 01.03.2021

Niepełnosprawność narzuca pewne bariery, z którymi poszkodowani w wypadkach próbują pokonać. Okazuje się, że w wielu przypadkach te osoby przed wypadkiem były bardzo aktywne i nie chcą rezygnować ze sportu. Sport jest dla nich motorem napędowym do życia …

Poznajcie Grzegorza Kołodziejczyka - uczestnika projektu „Rozwiń skrzydła” fundacji im. Doktora Piotra Janaszka „Podaj Dalej”¹, który w 2013 uległ wypadkowi komunikacyjnemu (wpadł pod pociąg) stracił nogi i złamał kręgosłup na wysokości TH7/TH9, przez co uszkodził rdzeń kręgowy. Grzesiek jest częściowo sparaliżowany i porusza się na wózku. Przed wypadkiem pracował i grał w piłkę nożną, która była jego pasją. Dzisiaj jest on 34 letnim rencistą, przez co ma dużo wolnego czasu, uprawia kolarstwo ręczne i od niedawna zaczął latać na paralotni.

Co powinien wiedzieć operator drona ?

Aktualizacja : 17.04.2021
Data publikacji :  08.11.2016
Tekst : Agnieszka Chmielewska

Chyba nie będzie żadnego zaskoczenia, że powinien wiedzieć o zbliżających opadach atmosferycznych.  Warto również wiedzieć z jaką  siłą  i kierunkiem będzie poruszał się wiatr. Nie bez znaczenia dla operatora rekreacyjnego jest również temperatura powietrza. Bowiem wysoka temperatura prowadzi do szybkiego nagrzania się np. regulatorów silników, które łatwo można podgrzać, co w konsekwencji prowadzi to wyłączenia silnika i upadku drona z wysokości.
Dla odpowiedzialnego operatora ważnym wskaźnikiem jest również ...

How to hunt thermal ?
– interview with
Aurélie Guillet

Data publikacji  : 28.02.2021

Sometimes, they have a distant aim. Every trip is different and each trip is the best for tchem. They avoid hotels or expensive powered paragliders, and take local guides and sleep in a tent.
During such a hunting expedition you can meet an amazing enthusiast of adventure, paragliding pilot – Aurélie Guillet.

Agnieszka Chmielewska : Can you tell us when did you start your adventure with paragliding ?
Aurelie Guillet : I started in 2016 my first tandem flights with an ex-boyfriend and beginning 2017 I started my pilot license.


The dark side of practicing speed flying 
- an accident history Signe Lillienskjold Knudsen

 Data publikacji : 23.02.2019

When you start a great, fascinating adventure with small wing, you feel as if the days have become meaningful. By the time ... The statistics are ruthless - the most accidents are among the paragliders. The accidents divide life into "after" and "before". A rehabilitation, long investigation into full physical and mental fitness, learning about the meaning ... 

Discover the story of an amazing pilot, traveler - Signe Lillienskjold Knudsen , who survived hitting a tree at a speed of 80 km / h and today her words teach us and force us to a deep reflection.


Agnieszka Chmielewska : How long have you been staying in the hospital after an accident ?

Signe Lillienskjold Knudsen : I was staying in the hospital in Bern, Switzerland for a little under two weeks after my accident. I was scheduled to fly to Denmark soon after that. I come from Denmark and my parents live there so given the severity of my injuries I was dependent on them (still am!) and had to move back to recover.

Polskie przepisy lotnicze
– czy na pewno pisane są ludzką krwią ?

Aktualizacja : 18.03.2022
Data publikacji : 15.03.2022
Tekst : Agnieszka Chmielewska

Celem rekonstrukcji każdego wypadku, szczególnie śmiertelnego bądź ciężkiego jest odkrycie prawdopodobnych/ej przyczyn/y zdarzenia, a następnie uwzględnienie wyników i wniosków  z badanego wypadku w programach związanych z wdrażaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa.

W lotnictwie lekkim, ze szczególnym uwzględnieniem paralotniarstwa, rokrocznie występuje bardzo duża liczba wypadków. Tendencja ta nie ulega znaczącej zmianie na lepsze, pomimo wielu inicjatyw podejmowanych w celu powszechnego przestrzegania „zasad bezpieczeństwa”.
Przyczyn takiej sytuacji jest wiele.      
Niestety, tu należy zacząć od polskich przepisów lotniczych: pośpieszne szkolenia lotnicze, brak procedur wykonywania treningu GROUND HANDLING, treningu SIV, które zapewniałyby maksymalny poziom bezpieczeństwa uczestników itp.        
Trudno w tym miejscu w ogóle mówić o błędach pilota.

More Articles...

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2022