UWAGA ! „Nowy” warunek nabycia skrzydła  Hadron  XX / Nucleon  XX  z PA

 Data publikacji : 10.02.2018

Na Grupie Paralotniowej pojawił się wzór oświadczenia przygotowany przez polską firmę produkującą paralotnie do podpisania przed odbiorem skrzydła z Power Attack przez nabywcę (pilota).

Poniżej "wklejam" oryginalny tekst oświadczenia.

 

OŚWIADCZENIE  -  System  Power  Attack

Oświadczam,  że  jestem  zaznajomiony  z  systemem  Power  Attack,  który zostanie  zainstalowany  w moim  skrzydle  Hadron  XX / Nucleon  XX  na  moją własną   odpowiedzialność   i   tylko   do   mojego   osobistego   stosowania. Potwierdzam  również,  że  jestem  w  pełni  świadomy  wszystkich niebezpiecznych sytuacji   mogących  się  przydarzyć  w  związku  z  niewłaściwą  instalacją  lub użyciem  systemu  Power  Attack    w  moim  skrzydle.  
Ponadto  oświadczam,  że  w przypadku  wypadku  ani  ja,  ani  moja  rodzina  nie  będziemy  dochodzić  żadnych roszczeń   przeciwko   producentowi  w  związku  z  instalacją  systemu  Power Attack. Co  więcej,  obiecuję,  że  kiedy  zdecyduję  się  sprzedać  moje  skrzydło  komuś innemu,  system  Power  Attack  zostanie  przeze  mnie  odinstalowany. Model  skrzydła  i  rozmiar    ..................................................
Numer  seryjny  skrzydła    ..................................................
___________________ (czytelny  podpis  pilota)
Oryginał  pisma  prosimy  przesłać  pocztą  na  poniższy  adres

 

Paralotniarze zastanawiają się, co wiedzą producenci sprzętu paralotniowego, a czego nie wiedzą konsumenci tzn. piloci … Zastanawiają się, czy trzeba dostarczyć podpisy wszystkich żyjących członków rodziny .... Niektórzy rozważają: „ (…) czy oświadczenie o świadomym używaniu PA nie pokazało się po jakimś raporcie PKBWL. Wiemy ,że było kilka wypadków i to z poważnymi konsekwencjami na skrzydłach z PA. Producent jest w komisji badającej wypadki na swoim "produkcie" ,może już coś zaczyna się wyjaśniać w tych wpadkach??? (…)”.

Firma produkująca paralotnie twierdzi, że chce zmusić do refleksji pilotów przed nabyciem skrzydła z PA.

Tymczasem, ktoś na grupie zauważył, że jedyna "refleksja" do jakiej zmusza lektura tego "dokumentu", jest taka, że służy bezpieczeństwu producenta, a nie pilota.

Dlatego dyskusje "o refleksji nabycia skrzydła z PA" należy wyraziście podsumować następującą wypowiedzią : „ (…) Jeśli istnieje podwyższenie zagrożenia poprzez zastosowanie PA dla tego skrzydła na tyle, że przekracza to kompetencje pilota z grupy, do której jest ono adresowane, to żadne podpisy tu nie pomogą ani pilotom ani Fabryce. Po prostu nie należy sprzedawać w takiej konfiguracji i KONIEC. (…)”.

Źródło: pl.rec.paralotnie

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024