POMAGAMY SOBIE, POMAGAMY INNYM !
Data i miejsce zdarzenia Data zdarzenia 11.07.2008 Godzina zdarzenia 7:45 Miejsce zdarzenia Radawiec k / Lublina |
Dane pilota
Płeć Mężczyzna Ogólny nalot pilota - Całkowity nalot pilota na sprzęcie podanym w zgłoszeniu zdarzenia - ŚK / licencja pilota tak |
Dane dotyczące sprzętu Rodzaj statku powietrznego Paralotnia bez napędu |
Certyfikaty: | |
Typ i model skrzydła Jednomiejscowe, Makulu 2 S Typ i model uprzęży Nieznany Typ i model zapasu ( jeśli był użyty ) Nieznany Typ i model wózka ( jeśli był użyty ) - Typ i model napędu ( jeśli był użyty ) - |
Certyfikat skrzydła LTF 1-2 Certyfikat uprzęży NIEZNANY Certyfikat zapasu ( jeśli był użyty) Wybierz Certyfikat wózka ( jeśli był użyty) Wybierz Certyfikat napędu ( jeśli był użyty) Wybierz |
Inny certyfikat skrzydła Inny certyfikat uprzęży Inny certyfikat zapasu Inny certyfikat wózka Inny certyfikat napędu |
Rok produkcji skrzydła Nieznany |
Okoliczności zdarzenia Faza lotu manewrowanie Użycie zapasu nie |
Typ lotu szkoleniowy; |
Wpływ warunków meteorologicznych nie dotyczy; Inne warunki - podać jakie |
Czynniki stymulujące okoliczności zdarzenia inne okoliczności... Inne okoliczności - podać jakie niewłaściwie dobrany sprzęt do umiejętności ucznia, nieprzestrzeganie przepisów lotniczych przez instruktora, niewłaściwa metodyka nauczania, spirala |
Opis zdarzenia Uczeń-pilot podczas drugiego etapu szkolenia do ŚK pilota paralotni ( 5 samodzielnego lotu tego etapu ), po starcie za holem wyczepił się na wysokości około 350 metrów. Miał wykonać wejście i wyjście ze spirali. Po wyczepieniu uczeń zaczął wykonywać głęboki zakręt opadając z prędkością około 5 m/s. Po kilku kręgach nastąpiło pogłębienie zakrętu i zwiększyła się prędkość pionowa. Uczeń nie reagował na komendy instruktora. Bez wyprowadzenia z zakrętu uczeń-pilot zderzył się z ziemią. Uczeń był wyposażony w spadochron ratowniczy, jednak nie podjął żadnej próby jego użycia. ( informacja z PKBWL - raport wstępny ) Skrzydło Makula 2 S jest skrzydłem rekreacyjnym, DHV 1-2, czyli skrzydło przeznaczone dla pilotów latających w termice i wykonujących przeloty, posiadających zaawansowane umiejętności w technice lotów, nalocie rocznym 20-30h. SKRZYDŁO NIE JEST PRZEZNACZONE DLA UCZNIÓW ! |
Skutki zdarzenia Ofiara zdarzenia uczeń pilot; Urazy inne urazy... Inne urazy - podać jakie Nieznane Koszty leczenia tak |
Obrażenia uczestnika zdarzenia poważne; Uszkodzony sprzęt nie dotyczy; Inne uszkodzenia – podać jakie Koszty naprawy sprzętu nie |
Dane zgłaszającego zdarzenia Kto zgłasza zdarzenie osoba trzecia; |