POMAGAMY SOBIE, POMAGAMY INNYM !

Data i miejsce zdarzenia
Data zdarzenia
20.03.2019
Godzina zdarzenia
ok. 15:00
Miejsce zdarzenia
Australia, wybrzeże klifowe
Dane pilota

Płeć
Mężczyzna
Ogólny nalot pilota
7 h
Całkowity nalot pilota na sprzęcie podanym w zgłoszeniu zdarzenia

ŚK / licencja pilota
tak
Dane dotyczące sprzętu
Rodzaj statku powietrznego
Paralotnia bez napędu
Certyfikaty:
Typ i model skrzydła
Niviuk Hook 2
Typ i model uprzęży

Typ i model zapasu ( jeśli był użyty )

Typ i model wózka ( jeśli był użyty )

Typ i model napędu ( jeśli był użyty )

Certyfikat skrzydła
Wybierz
Certyfikat uprzęży
Wybierz
Certyfikat zapasu ( jeśli był użyty)
Wybierz
Certyfikat wózka ( jeśli był użyty)
Wybierz
Certyfikat napędu ( jeśli był użyty)
Wybierz
Inny certyfikat skrzydła

Inny certyfikat uprzęży

Inny certyfikat zapasu

Inny certyfikat wózka

Inny certyfikat napędu

Rok produkcji skrzydła

Okoliczności zdarzenia
Faza lotu
lot żaglowy
Użycie zapasu
nie
Typ lotu
szkoleniowy; rekreacyjny;
Wpływ warunków meteorologicznych
turbulencja; inne warunki...
Inne warunki - podać jakie
rotory, brak świadomości bieżącej analizy, aktualnych warunków atmosferycznych,
Czynniki stymulujące okoliczności zdarzenia
zderzenie z przeszkodą naziemną; inne okoliczności...
Inne okoliczności - podać jakie
nieutrzymywanie bezpiecznego dystansu względem terenu
Opis zdarzenia
20 marzec 2019, start ok. godziny 15:00, kierunek wiatru – wschodni.
Lot przebiegał bez problemów. Kilkukrotnie oddalałem się nad otwarty ocean, by ćwiczyć manewr „wing overs”. Pomiędzy serią ćwiczeń, robiłem sobie przerwy i latałem wzdłuż klifu. Podczas gdy byłem w powietrzu, nie zauważyłem, że kierunek wiatru ulegał zmianie ze wschodniego, na południowo-wschodni. W okolicach najwyższego punktu żlebu, zaczęły powstawać turbulencje. Ok. godziny 17:00, kiedy leciałem w stronę tegoż punktu, zorientowałem się, że jestem nieco za blisko zbocza i zacząłem skręcać, by zwiększyć dystans. Niestety w tym samym momencie natrafiłem na rotor, który spowodował dodatkową utratę wysokości i znalazłem się na wprost pionowej ściany sporej skały. Jako, że byłem już w trakcie zakrętu, moja zwiększona prędkość spowodowała, że nie było już czasu na jakąkolwiek korektę toru lotu i jedyne co mogłem zrobić, to wyciągnąć nogi przed siebie, w celu zminimalizowania skutków zderzenia. Po uderzeniu w skałę, spadłem jeszcze kilka metrów niżej i zatrzymałem się na wąskiej półce skalnej, na której czekałem na pomoc.

Przyczynami wypadku były bez wątpienia:
- brak świadomości bieżącej analizy, aktualnych warunków atmosferycznych
- nieutrzymywanie bezpiecznego dystansu względem terenu

Skutki zdarzenia
Ofiara zdarzenia
pilot;
Urazy
nogi;
Inne urazy - podać jakie

Koszty leczenia
tak

Obrażenia uczestnika zdarzenia
poważne;
Uszkodzony sprzęt
nie dotyczy;
Inne uszkodzenia – podać jakie

Koszty naprawy sprzętu
nie
Dane zgłaszającego zdarzenia
Kto zgłasza zdarzenie
osoba trzecia;

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024