POMAGAMY SOBIE, POMAGAMY INNYM !
Data i miejsce zdarzenia Data zdarzenia 20.03.2019 Godzina zdarzenia ok. 15:00 Miejsce zdarzenia Australia, wybrzeże klifowe |
Dane pilota
Płeć Mężczyzna Ogólny nalot pilota 7 h Całkowity nalot pilota na sprzęcie podanym w zgłoszeniu zdarzenia ŚK / licencja pilota tak |
Dane dotyczące sprzętu Rodzaj statku powietrznego Paralotnia bez napędu |
Certyfikaty: | |
Typ i model skrzydła Niviuk Hook 2 Typ i model uprzęży Typ i model zapasu ( jeśli był użyty ) Typ i model wózka ( jeśli był użyty ) Typ i model napędu ( jeśli był użyty ) |
Certyfikat skrzydła Wybierz Certyfikat uprzęży Wybierz Certyfikat zapasu ( jeśli był użyty) Wybierz Certyfikat wózka ( jeśli był użyty) Wybierz Certyfikat napędu ( jeśli był użyty) Wybierz |
Inny certyfikat skrzydła Inny certyfikat uprzęży Inny certyfikat zapasu Inny certyfikat wózka Inny certyfikat napędu |
Rok produkcji skrzydła |
Okoliczności zdarzenia Faza lotu lot żaglowy Użycie zapasu nie |
Typ lotu szkoleniowy; rekreacyjny; |
Wpływ warunków meteorologicznych turbulencja; inne warunki... Inne warunki - podać jakie rotory, brak świadomości bieżącej analizy, aktualnych warunków atmosferycznych, |
Czynniki stymulujące okoliczności zdarzenia zderzenie z przeszkodą naziemną; inne okoliczności... Inne okoliczności - podać jakie nieutrzymywanie bezpiecznego dystansu względem terenu |
Opis zdarzenia 20 marzec 2019, start ok. godziny 15:00, kierunek wiatru – wschodni. Lot przebiegał bez problemów. Kilkukrotnie oddalałem się nad otwarty ocean, by ćwiczyć manewr „wing overs”. Pomiędzy serią ćwiczeń, robiłem sobie przerwy i latałem wzdłuż klifu. Podczas gdy byłem w powietrzu, nie zauważyłem, że kierunek wiatru ulegał zmianie ze wschodniego, na południowo-wschodni. W okolicach najwyższego punktu żlebu, zaczęły powstawać turbulencje. Ok. godziny 17:00, kiedy leciałem w stronę tegoż punktu, zorientowałem się, że jestem nieco za blisko zbocza i zacząłem skręcać, by zwiększyć dystans. Niestety w tym samym momencie natrafiłem na rotor, który spowodował dodatkową utratę wysokości i znalazłem się na wprost pionowej ściany sporej skały. Jako, że byłem już w trakcie zakrętu, moja zwiększona prędkość spowodowała, że nie było już czasu na jakąkolwiek korektę toru lotu i jedyne co mogłem zrobić, to wyciągnąć nogi przed siebie, w celu zminimalizowania skutków zderzenia. Po uderzeniu w skałę, spadłem jeszcze kilka metrów niżej i zatrzymałem się na wąskiej półce skalnej, na której czekałem na pomoc. Przyczynami wypadku były bez wątpienia: - brak świadomości bieżącej analizy, aktualnych warunków atmosferycznych - nieutrzymywanie bezpiecznego dystansu względem terenu |
Skutki zdarzenia Ofiara zdarzenia pilot; Urazy nogi; Inne urazy - podać jakie Koszty leczenia tak |
Obrażenia uczestnika zdarzenia poważne; Uszkodzony sprzęt nie dotyczy; Inne uszkodzenia – podać jakie Koszty naprawy sprzętu nie |
Dane zgłaszającego zdarzenia Kto zgłasza zdarzenie osoba trzecia; |