POMAGAMY SOBIE, POMAGAMY INNYM !

Data i miejsce zdarzenia
Data zdarzenia
11.07.2008
Godzina zdarzenia
7:45
Miejsce zdarzenia
Radawiec k / Lublina
Dane pilota

Płeć
Mężczyzna
Ogólny nalot pilota
-
Całkowity nalot pilota na sprzęcie podanym w zgłoszeniu zdarzenia
-
ŚK / licencja pilota
tak
Dane dotyczące sprzętu
Rodzaj statku powietrznego
Paralotnia bez napędu
Certyfikaty:
Typ i model skrzydła
Jednomiejscowe, Makulu 2 S
Typ i model uprzęży
Nieznany
Typ i model zapasu ( jeśli był użyty )
Nieznany
Typ i model wózka ( jeśli był użyty )
-
Typ i model napędu ( jeśli był użyty )
-
Certyfikat skrzydła
LTF 1-2
Certyfikat uprzęży
NIEZNANY
Certyfikat zapasu ( jeśli był użyty)
Wybierz
Certyfikat wózka ( jeśli był użyty)
Wybierz
Certyfikat napędu ( jeśli był użyty)
Wybierz
Inny certyfikat skrzydła

Inny certyfikat uprzęży

Inny certyfikat zapasu

Inny certyfikat wózka

Inny certyfikat napędu

Rok produkcji skrzydła
Nieznany
Okoliczności zdarzenia
Faza lotu
manewrowanie
Użycie zapasu
nie
Typ lotu
szkoleniowy;
Wpływ warunków meteorologicznych
nie dotyczy;
Inne warunki - podać jakie

Czynniki stymulujące okoliczności zdarzenia
inne okoliczności...
Inne okoliczności - podać jakie
niewłaściwie dobrany sprzęt do umiejętności ucznia, nieprzestrzeganie przepisów lotniczych przez instruktora, niewłaściwa metodyka nauczania, spirala
Opis zdarzenia
Uczeń-pilot podczas drugiego etapu szkolenia do ŚK pilota paralotni ( 5 samodzielnego lotu tego etapu ), po starcie za holem wyczepił się na wysokości około 350 metrów. Miał wykonać wejście i wyjście ze spirali. Po wyczepieniu uczeń zaczął wykonywać głęboki zakręt opadając z prędkością około 5 m/s. Po kilku kręgach nastąpiło pogłębienie zakrętu i zwiększyła się prędkość pionowa. Uczeń nie reagował na komendy instruktora. Bez wyprowadzenia z zakrętu uczeń-pilot zderzył się z ziemią. Uczeń był wyposażony w spadochron ratowniczy, jednak nie podjął żadnej próby jego użycia. ( informacja z PKBWL - raport wstępny )
Skrzydło Makula 2 S jest skrzydłem rekreacyjnym, DHV 1-2, czyli skrzydło przeznaczone dla pilotów latających w termice i wykonujących przeloty, posiadających zaawansowane umiejętności w technice lotów, nalocie rocznym 20-30h. SKRZYDŁO NIE JEST PRZEZNACZONE DLA UCZNIÓW !

Skutki zdarzenia
Ofiara zdarzenia
uczeń pilot;
Urazy
inne urazy...
Inne urazy - podać jakie
Nieznane
Koszty leczenia
tak

Obrażenia uczestnika zdarzenia
poważne;
Uszkodzony sprzęt
nie dotyczy;
Inne uszkodzenia – podać jakie

Koszty naprawy sprzętu
nie
Dane zgłaszającego zdarzenia
Kto zgłasza zdarzenie
osoba trzecia;

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024