REKLAMA

 

 

Klif - złe zgaszenie skrzydła - uszkodzone auto.

 

Tytuł

Klif - złe zgaszenie skrzydła - uszkodzone auto.

Okoliczności wypadku:

Data wypadku: 2006-04-22    Godzina wypadku
Miejsce wypadku: Klif nadmorski - Mechelinki
Kategoria wypadku: w czasie lądowania
Rodzaj lotu: żagiel     Zdarzenie miało miejsce przy akrobacji Nie
Maks. siła wiatru: 8-10 m/s     Kierunek wiatru E
Liczba poszkodowanych:  Uczeń: 0    Pilot: 0   
Pasażer: 0    Postronny: 0

Konsekwencje:

Złamania - Ręki: Nie   Nogi: Nie   Kręgosłupa: Nie   Miednicy: Nie   Żeber: Nie   Inne: Nie
Obrażenia - Wewnętrzne: Nie   Skręcenie: Nie   Zwichnięcie: Nie
Urazy - Czaszki: Nie   Twarzy: Nie   Psychiczny:    Inne: Nie
Obrażenia śmiertelne: Nie

Konsekwencje prawne:   Koszty leczenia: Nie   OC: Nie  
Inne: Nie

Pilot

Stopień wyszkolenia:     
Czy lot odbywał się pod nadzorem instruktora? Nie
Data ukończenia kursu:
Nalot całkowity:      Nalot w roku wypadku:
Waga pilota:

Dokładny opis
miejsca i przebiegu
wypadku:

Po przyziemieniu pilot nieumiejętnie gasił skrzydło w silnych warunkach, został poderwany w powietrze i po paru metrach rzucony na maskę pojazdu zaparkowanego w osi startowiska pod płotem. Skrzydło zawisło na przebiegającej wzdłuż płotu linii NN.

Konsekwencje: wgnieciona maska pojazdu, przypalone linki paralotni. Ponieważ pilot nie jest mi znany nie wiem, w jaki sposób doszedł do porozumienia z właścicielem pojazdu - też chyba pilotem.

Skrzydło

Producent/Model: Dudek Manta
Atest: 
Rozmiar skrzydła:
Data produkcji:
Data ost. badania technicznego:
Nr seryjny:

Uprząż

Model: siedząca
Rodzaj protektora: piankowy

Zapas

Mocowanie:     Rzucony zapas: Nie  
Kto przekładał zapas:  
Kto montował zapas:
Data przełożenia:  

Sugerowane wyjaśnienie
wypadku

Niedostateczne opanowanie przez pilota naziemnych technik kontroli skrzydła przy silnym wietrze.

Części szkód rzeczowych można było uniknąć przy odrobinie wyobraźni - nie parkować pojazdów w osi wiatru przy startowisku!

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024