Akrobacja - maksymalna spirala - utrata widzenia od przeciążeń
Tytuł |
Akrobacja - maksymalna spirala - utrata widzenia od przeciążeń |
Okoliczności wypadku: |
Data wypadku: 2006-07-20 Godzina wypadku |
Konsekwencje: |
Złamania - Ręki: Nie Nogi: Nie Kręgosłupa: Nie Miednicy: Nie Żeber: Nie Inne: Nie Konsekwencje prawne: Koszty leczenia: Nie OC: Nie |
Pilot |
Stopień wyszkolenia: IPPI 4 |
Dokładny opis |
Przy zachodzie słońca i już beztermicznych, prawie bezwietrznych Wiedziałem, że nie mogę odpuścić sterówki gwałtownie. Wzrok zaczął natychmiast wracać po nawet delikatnym odpuszczeniu sterówki (nieznacznie przekroczyłem granicę utraty wzroku). Po tym zdarzeniu wykonuję spiralę, ale z tą różnicą, że w mocnej spirali nie patrzę prostopadle ku osi cylindra opadania widząc całe skrzydło lecz na ziemię kątem oka widząc wewnętrzną część skrzydła dla kontroli kąta nachylenia krawędzi natarcia - JEST W TYM DUŻA RÓŻNICA - GDZIE MAMY SKIEROWANĄ GŁOWĘ, GDZIE PATRZYMY. Nie robię też mocnych, długotrwałych spirali. To jak szybko odpływamy zależy też od indywidualnych cech organizmu pilota. Z rozmowy z pilotem zawodowym, który był oczywiście na wirówkach wiem, że odpływał w podobny sposób przy 8G co początkowo objawiało się w podobny sposób: na początku lekkie przyciemnienie pola widzenia, dalej czarne punkty w polu widzenia, gwałtowne zaciemnienie całego pola widzenia (to trwa ok.2sek - to z mojej już praktyki) i całkowity odjazd po ok. 3sek od chwili całkowitej utraty wzroku na ok 8sek (jeżeli działanie siły odśrodkowej w tym czasie nie ustanie), ale byli i tacy, którzy odpływali już przy 4G |
Skrzydło |
Producent/Model: Nova Artax |
Uprząż |
Model: dopinana do napędu Fresh Breeze |
Zapas |
Mocowanie: frontkontener Rzucony zapas: Nie |
Sugerowane wyjaśnienie |
- mocna, długotrwała spirala, |